Storm na de stilte

Hoewel het de afgelopen maanden het op dit blog wegens vakantie  wat stil is geweest is er toch weer heel wat in gang gezet. Dit blog ging tot voor kort over de totstandkoming van mijn thesis. Vanaf nu zal ik je op de hoogte houden van, zoals dat zo mooi heet, de spin-off.

1. Vlootschouw en prijs
Allereerst heb ik te horen gekregen dat mijn onderzoek tot de drie beste van onze lichting MLI behoort. Tenminste, deze drie 'beste' onderzoeken vallen op door originaliteit en actualiteit. Ik ben vereerd, maar ik ken meerdere onderzoeken van medestudenten die er ook voor in aanmerking zouden komen.

De genomineerden zijn:
- Jaap van der Molen: Reflectie 2.0: een onderzoek naar het gebruik van social media in leerwerktrajecten van docenten in opleiding;
- JaapJan Vroom: Change by Change: It‟s the student, stupid!;
- Marcel Staring: Professionele leergemeenschap Pabo Almere: samen leren – samen opleiden.

Leuk hoor, maar dat betekent dat wij tijdens de 'Vlootschouw', de presentatie van MLIonderzoeken voorafgaande aan de diplomering, ons onderzoek moeten presenteren. Althans, dat wordt van ons verwacht. Jaap, Marcel en ik zien echter niet zoveel in het voorlezen uit eigen werk, dus we gaan dat helemaal anders aanpakken.
Kom kijken als je wilt zien wat we gaan doen! http://db.tt/x3hTYHQ

2. Artikel in Nieuw Meesterschap
Bas van der Bruggen, redacteur van Nieuw Meesterschap (http://goo.gl/K4H71) en docent aan Hogeschool Windesheim, heeft mij gevraagd een artikel te schrijven over mijn onderzoek. Nu leek me dat niet zo'n probleem, maar na het lezen van de specs waaraan het artikel moet voldoen moest ik toch wel even slikken. Maar goed, ook dat ligt dus nog in het verschiet.

Dus binnenkort verwacht: een presentatie over iets rond mijn onderzoek en die van mijn twee medeprijswinnaars en een artikel van 2000 woorden dat gaat over "Wat doe ik morgen met het onderzoek in mijn praktijk".

Je ziet, de rust is nog niet teruggekeerd. 'Nog lange niet'.

Reacties

  1. Is dit ook interessant voor jou ? Ik ga onderzoek doen in de herfst van mijn onderwijscarriere.
    http://hpblogs.nl/jeroencl/2011/08/50-onderwijs-50-onderzoek-een-nieuw-leven
    en http://jeroenclemens.wordpress.com/"

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor jou bijdrage aan dit blog.

JaapJan Vroom